dinsdag 22 februari 2011

Review: Shea Body Butter

Shea Body Butter
 
Body Butter met sheaboter

Wat zegt het merk: 
Een intensief werkende, romige bodycrème, die gemakkelijk door de huid wordt geabsorbeerd, verzorgend en verzachtend werkt en de huid beschermt tegen vochtverlies, tot wel 24 uur lang. Speciaal voor zeer droge huid.

 

Actieve ingredienten: 
  • Shea butter: verzachtend, verzorgend en beschermend
  • Cacao butter: verachtend en verzorgend
     
Cacao boter

Mijn ervaring:
Deze extra grote pot heb ik gehaald met de sale en heeft wel 400ml. Het is de 2e pot body butter waar ik aan begin. Dat alleen zegt eigenlijk al meer dan genoeg denk ik. Het bevalt mij zeer goed, maar ik vond het eerlijk gezegt wel wennen in het begin omdat ik creme's gebruikte in plaats van boters. Maar ik heb er nu alleen maar meer plezier van met mijn droge huidje.

De dikke body butter

De body butter heeft een rijkelijke en dikke textuur, zo dik als boter. Dat kan dus in het begin even wennen zijn maar ik heb er een truukje voor. Ik haal een hoeveelheid boter uit de pot en warm het dan eerst even een beetje tussen mijn handen. Het uitsmeren gaat daarna een stuk makkelijker, vind ik persoonlijk.
Het voelt heel romig en zacht aan op je huid en het laat ook een laagje op je huid achter. Vooral mensen met een droge huid hebben hier veel aan. Het is echter wel een nadeel als je je even snel wilt insmeren en daarna gelijk wilt aankleden. Dat gaat namelijk niet want daar is het nog net even te plakkerig voor. De geur is zeer subtiel en ruikt een beetje romig. maar dit is moeilijk te omschrijven.

Lekker romig met insmeren

Conclusie:
Het is een heerlijke dikke body butter die zeer geschikt is voor een droge huid. Als je een normale huid hebt en niet veel tijd wilt besteden aan insmeren zou ik toch voor een dunnere body butter kiezen. Ik ben er in ieder geval helemaal weg van.

De body butter bevat 200ml en kost 15,- euro.
Hij is te koop bij The Body Shop en met de Love Your Body kaart krijg je nog eens 10% korting.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind de body butters echt heeeeerlijk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog heb jij zeg! Echt allemaal super orgineel enzo!

    Trouwens.. ik weet niet of je het leuk vind om eens te kijken.. maar wij heb ook een blog, of misschien zelfs te volgen? (je weet nooit!)

    Ik zou zeggen ga zo door met leuke berichten plaatsen! YOU GO GIRL!

    XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey deze heb ik ook! Fijn is die hé :D

    Bedankt dat je mijn site bij je favorieten hebt gezet, heel erg lief!

    Groetjes,

    Kaya-Quintana

    BeantwoordenVerwijderen