woensdag 16 februari 2011

Review: Rituals Hand Therapy



Hand Therapy
 Rituals Hand Therapy

Wat zegt het merk:
Een Handscrub die scrubt, voedt & verzacht. Uw handen voelen zijdezacht en bijzonder gevoed aan
Verrijkt met voedende oliën die eenvoudig door de huid worden opgenomen en haar soepelheid en vochtbalans herstellen.

Ginko Biloba

Actieve ingredienten: 
  • Ginkgo Biloba: De Ginkgo Biloba is de enige overlevende van een primitieve plantensoort die 200 miljoen jaar geleden al bestond. De bladeren en zaden van de Ginkgo Biloba worden gebruikt in de Chinese geneeskunde. Recent onderzoek wijst erop dat een extract van de gele herfstbladeren een vitamine bevat die de bloedvaten versterkt.
  • Ginseng: Een beroemde, 'yange' wortel uit het Verre Oosten. Ginseng dankt haar versterkende reputatie aan haargunstige invloed op de stofwisseling en de bloedsomloop. Ginseng staat symbool voor mannelijkheid en onsterfelijkheid, vandaar de bijnaam van 'levenswortel'.

Gingseng

 Mijn ervaring:
Dit is eigenlijk de eerste handscrub die ik heb gekocht. Ik kwam de winkel binnen en mocht het product ervaren en ik was meteen verkocht. Voorheen was ik van mening dat vooral in de winter af en toe een handlotion genoeg is. Maar sinds ik deze scrub gebruik merk ik dat het ook echt een toegevoegde waarde heeft.

Hand Therapy

De scrub is gel-achtig met fijne korreltjes en heeft daarnaast ook een soort olie erin verwerkt. Het ruikt een beetje licht bloemig en blijft heerlijk zacht ruiken. De scrub gebruik je op droge handen wat eerst gek klinkt maar door de olie en gel voelt het heel fijn. Na lekker te hebben gescrubt spoel je het af met lauw water. Tijdens het afspoelen voel je al hoe lekker zacht je handen aanvoelen. Ook voel je een soort olie-laagje die ook na het spoelen deels op je huid blijft liggen. Als je handen gedroogd zijn voelt het bijna alsof je zojuist handcrème hebt aangebracht.

Fijne korreltjes met olie

Conclusie:
Ik vind dit een lekkere handscrub omdat ik echt veel zachtere handen heb na het scrubben.
Daarnaast merk ik ook dat ik in de wintermaanden veel minder last heb van drogere handen dan voorheen.


Resultaat: super zachte handen

De handsrub bevat 75ml en kost 10,90 euro.
Deze is o.a. te koop bij Rituals en de Bijenkorf.

1 opmerking: