donderdag 17 februari 2011

Review: Clarins Doux Nettoyant Moussant


Doux Nettoyant Moussant

Gentle foaming cleanser met shea butter voor de droge of gevoelige huid.

Wat zegt het merk:
Zo zacht als een reinigingsmelk en zo effectief als zeep. Clarins Gentle Foaming Cleanser is ontstaan om aan de behoeften van de droge of gevoelige huid te voldoen. De lichtgewichte mousse spoelt gemakkelijk af en beschermt de huid tegen het uitdrogende effect van hard water.

Katoenplant

Actieve ingredienten: 
  • Gypsophila extract: helpt bij het verkrijgen van een fijne en lichte, reinigende foam.
  • Polymnia: behoudt de vochtbalans van de huid. 
  • Katoenzaad: verzacht de huid
  • Shea Butter: voedt en verzacht.
  • Pro-vitamine B5: verzacht.

Shea nuts

Mijn ervaring:
Ik was op zoek naar een foaming cleanser die niet mijn huid uitdroogt. Na een hele zoektocht kwam ik uiteindelijk uit bij deze foam die geschikt is voor de droge of gevoelige huid.
Zelf heb ik een gecombineerde, licht gevoelige huid. Deze werd mij aangeraden omdat de Shea Butter mijn huid verzorgt en niet zou uitdrogen. Ik was hier eerst scpetisch over omdat ik dacht dat de Shea Butter mijn t-zone juist vetter zou maken.

Doux Nettoyant Moussant

De foam voelt aan als een heerlijke zachte creme. Nadat je het lekker laat opschuimen in je handen voelt het  als een luchtige mousse. Als je het daarna gaat inmasseren met ronddraaiende bewegingen voelt het meteen al heel voedend en verzorgend. Daardoor wilde ik het eigenlijk niet afspoelen en als ik het heb afgespoeld voelt het inderdaad goed schoon aan en niet vet. De foam ruikt heel subtiel naar Shea Butter, zoals de Shea body butter van The Body Shop waar ik echt gek op ben.

Heerlijke zachte mousse

Conclusie:
Ik vind dit een heerlijke foam die ik eigenlijk voor elke huidtype aanraadt.
Dit omdat hij ten eerste goed reinigt en ten tweede heerlijk verzorgt en je huid dus echt niet uitdroogt.

De foam bevat 125ml en kost 21,50.
Deze is o.a. verkrijgbaar bij Ici Paris XL en Douglas


Geen opmerkingen:

Een reactie posten